Korleis utforma forslag i ei politisk sak?
Skal du fremje ‘tilleggsforslag’ til ei sak eller stille spørsmål i møtet, skal dette alltid leggast inn i møteportalen i aktuell sak/møte.
Hugs at eit forslag ikkje er fremja sjølv om det er skriven inn i møteportalen. Forslaget må også fremjast munnleg i møtet.
Generelt om tilleggsforslag
- Overskrift skal vera endringsforslag, tilleggsforslag
- Teksten skal kunne nyttast tilnærma ordrett:
- Må vere tydeleg og ikkje skape rom for misforståingar
(administrasjonen kan vere behjelpeleg i saker som krev vedtak med korrekt juridisk formulering og krav til grunngjeving) - Må ha heile setningar og ingen ordforkortingar
- Ikkje bruk metaforar og liknande
- Skal ikkje innehalde grunngjeving eller meiningsutveksling, det skal skje munnleg når forslaget vert lagt fram
- Det skal gå fram av forslagsteksten at det er eit politisk utval som gjer vedtak, ikkje eit politisk parti eller ein enkeltperson. Til dømes: ‘kommunestyret vedtek.., Levekårsutvalet vedtek/tilrår…. (avhengig av kva saka gjeld).
Protokolltilførsel
Eventuell protokolltilførsel vert lagt inn som eit forslag med overskrifta «protokolltilførsel»
Særskilt om ‘tilleggsforslag - spørsmål’
- Alle spørsmål må gjelde kommunale tilhøve
- Alle spørsmål må vere av interesse for fleire enn den som spør
- Alle spørsmål må vere korte og tydlege - skal ikkje innehalde lange innleiingar og meiningsutvekslingar (forklaring til spørsmål skjer munnleg)
- Ei kort og sakleg innleiing er mogleg dersom det er nødvendig for å forstå spørsmålet
- Ei kort innleiing må alltid munne ut i eit spørsmål
NB! Merk at tekst som ber preg av å vere meiningsutveksling eller er ei unødvendig lang innleiing til eit spørsmål, vil bli sletta frå spørsmålet.
Sist endra 27.10.2023 08.39