Kven kan få hjelp?
Alle som bur, eller mellombels oppheld seg i kommunen, og som på grunn av helsesvikt har behov for sjukepleie i heimen. Behovet vert vurdert etter søknad, og det vert fatta vedtak på hjelpa.
Søk om heimesjukepleie
I søknadsskjemaet skildrar du eigne hjelpebehov og kva for tenester du meiner du treng. Vi vurderer helsetilstanden din og finn det helsetilbodet som passar best for deg.
Dersom ein annan person sender inn søknad på vegne av deg, må du gje ei fullmakt som må lastast opp som vedlegg til søknaden. Du kan bruke denne malen dersom du er usikker på kva ein fullmakt skal innehalde.
Digital søknad
Du loggar inn gjennom den nasjonale ID-porten. Logg inn og fyll ut digital søknad:
Søknadsskjema for helse, omsorg og velferdstenester
Søknadsskjema på papir
Papirskjema for helse, omsorg og velferdstenester (PDF, 354 kB)
Send ferdig utfylt og signert skjema til:
Øygarden kommune, Ternholmvegen 2, 5337 Rong
Kva kan du få hjelp til?
Ut frå helsebehova dine, kan du for eksempel få hjelp til:
- Grunnleggjande behov når det gjeld mat, ernæring og personleg hygiene
- Medisinering og anna medisinsk behandling, i samarbeid med fastlege
- Trening i å meistra kvardagen sjølv etter funksjonsendring/funksjonstap
- Oppfølging/observasjon av helsetilstand
I samtale med deg vert hjelpebehova konkretiserte. Vi ser også nærare på om det er oppgåver du kan meistra sjølv ved hjelp av tilrettelegging i heim, nye hjelpemiddel eller opplæring.
Informasjon om kvardagsrehabilitering
Pris
Heimesjukepleie er gratis.
Generell informasjon
Når søknaden er motteken, avtalar vi snarast eit heimebesøk. Du må gjerne ha med pårørande i møte. Får du innvilga heimesjukepleie, startar hjelpa opp så snart som råd er og etter avtale med deg.
For at tilsette i heimetenesta skal yta god hjelp, kan det vera behov for at heimen vert fysisk tilrettelagt med utstyr og hjelpemiddel. Heimen må også vera fri for røyk når tilsette er på besøk.
Kommunen har plikt til å behandla saka så snart råd er. Dersom saka ikkje kan avgjerast innan ein månad, skal du ha skriftleg svar på årsaka til dette med opplysningar om kva tid ein meiner at vedtaket vert fatta.
I vedtaket vil det koma fram om søknaden vert innvilga eller ikkje.
Tenesteskildring
Formål
Helsetenester i heimen skal gje deg naudsynt og forsvarleg helsehjelp, og bidra til at du skal kunna bu i eigen bustad så lenge som mogleg.
Målgruppe
Tenesta er eit tilbod til innbyggjarar som har behov for helse- og omsorgstenester i heimen. Innbyggjarar som ikkje sjølv kan oppsøkja helsehjelp på grunn av sjukdom eller funksjonsnedsetjing og som er avhengig av hjelp i eigen heim for å få dekt grunnleggande helse- og omsorgsbehov.
Skildring
Helsetenester i heimen vert gjeve til innbyggarar i alle aldrar som har behov for nødvendig helsehjelp og som ikkje kan få dekt dette behovet på anna måte. Med helsehjelp meiner vi handlingar som er førebyggjande, behandlande, helsebevarande og/eller rehabiliterande. Tenesta blir gitt uavhengig av buform, og vert tildelt på individuelt grunnlag.
Tenesta vert utført etter behov og kan blant anna vera:
- Hjelp til grunnleggjande behov når det gjeld mat, ernæring og personleg hygiene
- Legemiddeladministrasjon og/eller -oppfølging og anna medisinsk behandling (i samråd med fastlege)
- Opplæring og rettleiing knytt til helserelaterte situasjonar for eigenomsorg og eigenmeistring, gjerne saman med pårørande
- Oppfølging/observasjon av helsetilstand/sjukdomsutvikling
- Tilrettelegging for lindrande behandling og omsorg/pleie ved livets slutt
- Støtte og rettleiing til pårørande ved alvorleg sjukdom
- Psykisk-/fysisk helsehjelp
- Rusmeistring
Kriterium og vurdering
Tenesta vert tildelt etter søknad frå deg eller pårørande/verje (samtykke). I dialog med deg vil vi kartleggja behov for helsehjelp med individuell vurdering av blant anna
- Behov for nødvendig helsehjelp
- Omfang av hjelpebehov
- Medisinske opplysningar frå fastlege/spesialisthelseteneste
- Kva ressursar/hjelp innbyggjar har sjølv eller har frå eige nettverk
- Tenesta kan bli gitt som kortvarig opplæring, om det vert vurdert som formålstenleg
Forventningar til tenestemottakar
- Du gjer deg kjent med innhaldet i vedtaket og kva tenester du har fått tildelt; samt deltek i planlegging av utføring så langt det let seg gjera. Du tek i vare og utfører dei oppgåver du meistrar sjølv
- Du nyttar hjelpemiddel og velferdsteknologiske løysingar dersom det er vurdert som nødvendig (til dømes heis, sjukeseng, tryggleiksalarm mm)
- Du syter for eit røykfritt arbeidsmiljø når helsepersonell er til stades, samt at husdyr blir halde i eit anna rom eller i band ute
- Du melder frå så tidleg som mogleg om tenesta ikkje skal nyttast til avtalt tidspunkt
Tenesta omfattar ikkje
- Følgje/transport og ærend utanfor heimen
- Tenester som helsepersonell har konkludert med at du kan få utført på legekontor (til dømes sårstell, prøvetaking, urinprøve, injeksjon, vaksinering)
- Betaling av rekningar, handtering av pengar, bank- eller posttenester
- Oppgåver husdyrhald
- Middagslaging (vi kan varma opp ferdig tillaga mat)
Praktiske opplysningar
Vi vurderer hjelpebehov fortløpande og kan etter ei fagleg vurdering auka opp, redusera eller avslutta hjelpa. Vi vil tilstreba mest mogleg kontinuitet i tenesta, men det må påreknast at det kjem fleire ulike personar for å stette ditt behov. Om det oppstår særskilte utfordringar vert dette søkt løyst gjennom dialog med deg.
Det må påreknast at det i tillegg til fast personell kjem lærlingar og anna personell under opplæring.
Ved akuttsituasjonar kan det henda vi må utsetja eller avlysa enkeltoppdrag, i så fall får du melding om dette.
Eigenbetaling
Tenesta er gratis. Det kan krevjast eigenbetaling for andre oppgåver (til dømes vaska opp, ta inn/ ut av oppvaskmaskin, skifta på seng eller liknande).
Lovgrunnlag
Du kan klaga på vedtaket
Pasient og brukarrettslova, § 7-2
Klage
Vedtak om heimesjukepleie kan påklagast. Nærare informasjon om vilkår for klage vert sendt ut saman med vedtaket frå kommunen. Dersom du får medhald i ei formell klage på saksbehandling, omfang av tenesta, eller kvaliteten på den tenesta du har motteke, vert klagen teke til følgje gjennom eit nytt vedtak.
Lover og reglar
Pasient- og brukarrettighetsloven