Lese- og skriveplan

Lesing og skriving er grunnleggjande ferdigheiter som i følge Kunnskapsløftet skal integrerast i opplæringa i alle fag.

Læringsstrategiar for lesing

Ulike læringsstrategiar brukast i ulike faser av leseprosessen (før lesing, under lesing, etter lesing). Førmålet med leseoppdraget styrar valet av strategi.

Aktuelle læringsstrategiar:

  • Tegnekart
  • Tankekart
  • VØL-skjema
  • Nøkkelord
  • Venndiagram
  • Tokolonnenotat
  • Bisonoverblikk
  • Parkeringsplassen
  • Læresamtale
  • Tenkeskriving
  • Å skrive sammendrag

Skriving

I Kunnskapsløftet er skriving løfta fram som éin av fem grunnleggjande ferdigheter. Dei grunnleggjande ferdighetene er innarbeida i kompetansemåla i alle fag gjennom heile skuleløpet. Dette inneber for eksempel at skriving er eit redskap for kunnskapsutvikling i alle fag, samtidig som man gjennom skriving viser måloppnåelse i faga. 

Skrivestrategiar

Ulike strategier vert brukt i ulike faser av skrivinga (førskrivingsfasen, skrivefasen, underveis i skrivingen og sluttføringsfasen). Det kan vera nyttig at lærar modellerer skriveprosessen saman med elevane og brukar ulike skriverammer som støtte for skrivinga til elevane. 

Aktuelle skrivestrategier:

  • Tankekart
  • Tegnekart
  • Tenkeskriving
  • Startsetninger
  • Modelltekster
  • Samskriving
  • Venndiagram
  • Tokolonnenotat

Strategiane vert tilpassa ulike trinn.

Lese- og skriveplan for Foldnes skule (PDF, 249 kB)