Det vert avslutning for 7.trinn Toftøy som planlagt i dag torsdag kl 18:00 på Rong kulturhus

Smittevernlegen i Øygarden har vurdert egen "lokal forskrift" for gjennomføring av skuleavslutning også på barnetrinnet.

Hei igjen.

Etter nærmere diskusjon med kommuneoverlege og helsedirektoratet har vi kommet frem til at det prinsipielt er liten forskjell på vitnemålsutdeling på 10.trinn og på videregående, og en tilsvarende seremoni/kulturarrangement for 7.trinn.

I Øygarden kommune åpner vi derfor for at 7.trinn kan ha et tilsvarende arrangement i henhold til det som er skissert for vitnemålsutdeling for 10. trinn og videregående jmf informasjon som kom fra helsedirektoratet i går.

Vi beklager at denne saken har fått avklaring så sent, og det er også på bakgrunn av denne tregheten fra sentralt hold at vi finner det urimelig at planlagte arrangement for 7.trinn ikke skal kunne gjennomføres når beskjeden kommer så sent som 08/06, og barna har brukt mye tid på å forberede arrangementet. Smittesituasjonen i kommunen, og regionen rundt, tilsier også at dette er forsvarlig å gjennomføre på nåværende tidspunkt.

Vi forutsetter at alle gjeldende smitteverntiltak følges, og anbefaler at skolen står som ansvarlig arrangør.

Vennleg helsing

Bjørg Møllerløkken