Gjennom lystbetonte idretts- og friluftsaktivitetar er målet og gje glede og meistringsfølelse, med overføringsverdi til ordinær skule.
Rammer
Tilbodet har 20 elevplassar på vekesbasis. Elever frå mellomtrinnet og ungdomstrinnet ved skular i Øygarden kommune kan søke plass. Formell søknad leverast til Gangstø ressurssenter ved Guttorm Helgøy. Skuledagen har same lengd som skuledagen på heimeskulen. Elevar søker plass for eit år av gangen. Erfaringsmessig har skular i samarbeid med foreldre ofte valt å søke inn elevar som har behov for sosial trening i andre rammer enn det ein har på skulen. Med dette som utgangspunkt har tilbodet sitt fokus retta mot trening i samspill både i forhold til vaksne, jamnaldrande og med tanke på fungering i grupper. I nokre tilfelle er dette elevar som er i sin vanlige skolekvardag har mykje tid utanfor klasserommet og slik vil samspillstreninga være eit naturleg satsingsområde. I samsvar til læreplanen skal følgjande fag ivaretakast gjennom ei praktisk sosialpedagogisk tilnærming;
Naturfag, Gym, Matematikk, heimkunnskap og samfunnskunnskap.
Organisering av skulekvardagen
Kvar dag startar opp med at elevane hentast på heimeskule. Elevane vert etterpå kjørt til Algrøy kor Gangstø Ressurssenter held til. Grunna smittevernstilak kan og andre arena verte benytta. Her samlast elevane til frukost der dei sjølv både lager mat, dekker på og ryddar av. Elevane tar arbeidsoppgåvene på omgang her. Fokus i denne sekvensen av skuledagen er den sosiale treninga det gir å samlast rundt både felles arbeid, men og måltidet. Bordskikk, turtaking og samtalene er vesentlege her.
I denne delen av dagen får elevane også en gjennomgang av aktuelle nyhende, både nasjonalt og internasjonalt. Denne gjennomgangen legg grunnlag for ei prøve/quiz seinare på dagen.
Et sentralt satsingsområde i dette skuletilbodet er fysisk aktivitet. (Sjå vedlegg for eksemplifisering på kva for aktivitetar og arena som nyttast samt læringsmål og aktivitetsplan.)
Samarbeid med skule og heim
Skulen har også ei oversikt over aktivitetar elevane deltek på til ei kvar tid. (Sjå vedlegg). På skulane oppmodast de til å ta kontakt med Kjell Rune direkte om de har spørsmål. Føresette som har elever på dette skuletilbodet har jamleg kontakt med Kjell Rune Pedersen pr telefon. Desse samtalene handlar om tilbakemelding på fungering i gruppa og på aktivitetar, samt informasjon om naudsynt bekledning eller utstyr.
Målsetningar
I samarbeid med skole og føresette set ein opp individuelle målsetningar for eleven, sjølv om det primære aspektet ved tilbodet vil være fysisk aktivitet og trening i samspillsferdigheter. Å tilby en kvardag kor eleven opplever meistring og får styrka si sjølvkjensel er kjernekomponentane ved tilbodet.
Gjøremål som blir gjentatt hver gang
- Henting hjemme
- Felles frokost på Gangstø/annen arena
- Kjøring til aktivitetane
- Frukt og grønt til lunsj
- Hjemkjøring
Tema som går igjen heile året
- Uker, dager, månader, årstider
- Klokke
- Trening og helse
- Sunt og godt kosthald
- Sosial kompetanse: Vente på tur, ta hensyn og god kommunikasjon
Oversikt over aktivitetar og gjennomføring
På denne aktiviteten skal vi:
- Løpe/går opp russerstien
- Forteller om historiske hendelser fra 2 verdenskrig
- Utforsker området
- Lek og moro
På fisketur prøver vi å lære elevene:
- Å sløye fisk
- Lærer om ulike fisketyper
På Akvariet lærer elevene om fiskearter, reptiler, pingviner og seler.
Elevene får prøve ulike idrettsaktiviteter:
- Tennis
- Fotball
- Løpsøvelser
- Kast øvelser
- Hoppøvelser
Denne turen opp på en av Bergens mest kjente og bratteste løyper tar vi med eller uten tid.
Her får elevene utfolde seg i vannet gjennom lek og moro, samtidig som mange får utviklet sine svømmeferdigheter.
Her får elevene prøve ut en sport som ikke alle har prøvd. Elevene får blant annet trene på presisjon, og å vente på tur.
Her kan elevene få smake på ulike aktiviteter som
- Skating
- Bordtennis
- Klatring
- Hopping
- Badminton
Elevene lærer grunnleggende skøyteteknikk og får prøve seg på ulike aktiviteter på isen.
På denne aktiviteten prøver vi og finne en film som er interessant og meningsfull for elevene.
Vi tar turen til Eikedalen hvor elevene får prøve seg på alpint. Denne aktiviteten er tilpasset ulike nivå, og elevene får lære grunnleggende ski teknikk.
Denne aktiviteten foregår i Bjørkedalen. Her får elevene kyndig veiledning om våpenbruk og våpen funksjon.
På denne populære turen får elevene et innblikk i hvordan livet er på marinebasen og hvilke funksjoner det norske forsvar har. Elevene får besøke fregatter, kryssere, ubåter og treningstanken til dykkerne.
Kompetansemål
- Samanlikne og rekne om mellom heile tal, desimaltal, brøkar, prosent, promille og tal på standardform, uttrykkje slike tal på varierte måtar og vurdere i kva for situasjonar ulike representasjonar er formålstenlege.
- Utvikle, bruke og gjere greie for ulike metodar i hovudrekning, overslagsrekning og skriftleg rekning med dei fire rekneartane.
- Gjere overslag over og berekne lengd, omkrins, vinkel, areal, overflate, volum, tid, fart og massetettleik og bruke og endre målestokk.
- Praktisere ulike former for friluftsliv i ulike naturmiljø
- Trene på og bruke ulike ferdigheiter i utvalde lagidrettar, individuelle idrettar og alternative rørsleaktivitetar
- Utføre varierte og effektive svømmeteknikkar over og under vatn
- Svømme ein lengre distanse basert på eiga målsetjing
- Praktisere fair play ved å bruke eigne ferdigheiter og kunnskapar til å gjere andre gode
- Trene på og utøve dansar frå ungdomskulturar og andre kulturar, og saman med medelevar skape enkle dansekomposisjonar
- Forklare og utføre livberging i vatn
- Forklare og utføre livbergande førstehjelp
- Praktisere friluftsliv i ulike naturmiljø og gjere greie for allemannsretten
- Bruke leik og ulike treningsformer for å utvikle eigen kropp og helse
- Praktisere og forklare grunnleggjande prinsipp for trening
- Forklare samanhengen mellom fysisk aktivitet, livsstil og helse
- Forklare korleis ulike kroppsideal og ulik rørslekultur påverkar trening, ernæring, livsstil og helse
- Førebyggje og gje førstehjelp ved idrettsskadar
- Finne døme på hendingar som har vore med på å forme dagens Noreg, og diskutere korleis samfunnet kunne ha vorte dersom desse hendingane hadde utvikla seg annleis
- Drøfte ideal om menneskeverd, diskriminering og utvikling av rasisme i eit historisk og notidig perspektiv
- Drøfte årsaker til og verknader av sentrale internasjonale konfliktar på 1900- og 2000-talet
- Lese, tolke og bruke papirbaserte og digitale kart, målestokk og kartteikn
- Gjere greie for indre og ytre krefter på jorda, rørsler i luftmassane, krinsløpet til vatnet, vêr, klima og vegetasjon og drøfte samanhengar mellom natur og samfunn
- Utforske, beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet
- Gjere greie for politiske institusjonar i Noreg og deira rollefordeling og samanlikne dei med institusjonar i andre land
- Undersøke og registrere biotiske og abiotiske faktorer i et økosystem i nærområdet og forklare sammenhenger mellom faktorene.
- Observere og gi eksempler på hvordan menneskelig aktivitet har påvirket et naturområde, undersøke ulike interessegruppers syn på påvirkningen og foreslå tiltak som kan verne naturen for framtidige generasjoner.
- Forklare hvordan egen livsstil kan påvirke helsen, herunder slanking og spiseforstyrrelser, sammenligne informasjon fra ulike kilder, og diskutere hvordan helseskader kan forebygge.
- Lytte til, oppsummere hovedinnhold og trekke ut relevant informasjon i muntlige tekster.
- Orientere seg i store tekstmengder på skjerm og papir for å finne, kombinere og vurdere relevant informasjon i arbeid med faget.
- Planleggje og lage trygg og ernæringsmessig god mat, og forklare kva for næringsstoff matvarene inneheld.
- Samanlikne måltid ein sjølv lagar, med kostråda frå helsestyresmaktene.
- Informere andre om korleis matvanar kan påverke sjukdommar som heng saman med livsstil og kosthald.