Energimessa gir deg ein heil dag med kunnskap, utforsking og refleksjon. Ikkje gå glipp av det! Det vil vera mest aktivitet ved opninga og utdelinga, men vi oppmodar til å sjå arbeidet til elevane i løpet av heile dagen.
Utstillarar (KI-oppsummering)
- Tjeldstø skule, 3. og 4. trinn – Framtidas kystline (med bølgjeverk)
Elevane ser på det uutnytta potensialet i bølgjene som slår mot kystlina i Øygarden. Dei undersøker korleis ein kan fange denne energien og kva ho kan brukast til, for å finne innovative og berekraftige energiløysingar. - Danielsen ungdomsskule Sotra – Magnetisme
Elevane hadde først ein idé om å lage eit magnettog, men enda opp med ulike prototypar og prosjekt knytt til magnetisme. Dei utforskar korleis magnetiske krefter kan brukast til innovativ teknologi. - Knappskog skule, 5. trinn – Vår kystby, våre ressursar
Elevane på Knappskog skule skal utforske korleis ein kan skape gode og berekraftige løysingar for å drive meir lokalt på Straume og i omegn. Dei vil undersøkje lokale ressursar og kome med forslag til korleis ein kan utnytte desse på ein meir berekraftig måte. - Kolltveit skule, 6. klasse – Grøn skule, grøn framtid
Fokuset for dette prosjektet er berekraftig mat. Elevane undersøkjer om det er mogleg å dyrke kortreist mat på skulen og kva fordelar dette kan ha. Dei lagar ein modell og produserer eigen kortreist mat, med vekt på å unngå matsvinn. På standen vil dei vise matprodukter, oppskrifter og brosjyrar, i tillegg til ein presentasjon om berekraftig mat. - Landro skule, 5. og 7. trinn – Eleven som forskar
Elevane presenterer eit folkeforsking-prosjekt i samarbeid med Landro skule, Framtidshavet og Norce. Dei samarbeider òg med Afroz Shah Foundation og ein skule i Mumbai. Temaet for prosjektet er plast i havet, og elevane vil sjå nærare på utfordringane knytt til plastforureining og moglegheiter for å redusere dette problemet. - Skogsvåg skule, 7. trinn – Alternative energikjelder
Korleis kan vi skaffe elektrisk energi til nærområdet vårt ved hjelp av alternative energikjelder? Elevane undersøkjer ulike løysingar for framtidas energibehov og presenterer innovative idéar for energiproduksjon på ein berekraftig måte. - Skogsvåg skule, 7. trinn – Bærekraftig mat
Med fokus på bærekraftig mat fra havet som vi kan finne og fange sjølv, kan vi utnytte havet betre som matkjelde for å skaffe nok mat når befolkningsveksten i verden øker. - Stranda skule, 5. trinn – Arkitektur frå Stranda skule
Gjennom hausten og vinteren har elevane jobba med temaet arkitektur. Dei har designa ulike byggverk i Tinkercad og bygd ulike konstruksjonar i LEGO. Prosjektet hjelper elevane med å utvikle kreativitet og forståing for berekraftig arkitektur. Dei skal designe ein modell av ein framtidig bydel med fokus på miljøvennlege løysingar, klimatilpassing og attraktive buområde. - Tranevågen ungdomsskule – Ny horisont
Dette prosjektet handlar om framtidsretta tenking og gjenbruk av plattformer. Elevane utforskar moglegheitene for å bruke gamle oljeplattformer til nye formål, som skular, fotosyntese-drivhus eller plastoppsamlingsstasjonar. Kan ei plattform bli til ein skule til sjøs? Eller kanskje ei vindmølleplattform? - Ulveset skule, 7. trinn – Sjølvforsynt
Elevane utviklar konseptet for eit hus som er sjølvforsynt med straum ved hjelp av fornybare energikjelder. Dei undersøkjer korleis ulike teknologiar kan kombinerast for å skape eit berekraftig og energieffektivt hus. - Ågotnes skule, 5. trinn – Reusabel
Elevane undersøker korleis born og vaksne kan bidra til gjenbruk i kvardagen. Kan vi bruke materiale om att? Finst det teknologi som kan hjelpe oss? Dei ser på ulike måtar å redusere avfall og auke resirkulering gjennom innovative løysingar. - Sotra vidaregåande skule – Bør solcellepanelet følgje sola?
Dette prosjektet undersøker om netto energiutbytte blir større når solcellepanel følgjer solas rørsle. Elevane ser på teknologiske og økonomiske aspekt ved slike løysingar. - Sotra vidaregåande skule – Små turbinar, store turbinar
Prosjektet undersøkjer om fleire små vindturbinar kan gi same netto energiutbytte som ein stor turbin. Elevane analyserer effektivitet, kostnader og miljøpåverknad. - Sund ungdomsskule, 9. trinn – Ei reinare framtid
Elevane utviklar idéar for korleis vi kan skape ei meir berekraftig framtid. Dei lagar modellar for avfallshandtering og designar digitale verktøy for å gjere folk meir bevisste forbrukarar. Målet er å redusere avfall i naturen og fremje meir berekraftige forbruksvanar. - Fjell ungdomsskule, valfaget programmering (8.–10. trinn) – Trafikal drone
Prosjektet går ut på å utvikle ein drone som kan hente bilar ut av ein kø, med vindturbinar i bakgrunnen. I tillegg utviklar elevane to eller tre dataspel som kan spelast på PC. - Øygarden ungdomsskule – KERS
Prosjektet handlar om å omdanne rørsleenergi i vegbanen frå bilar via trykkplater til batteri. Elevane ser på korleis denne teknologien kan bidra til meir berekraftig energibruk. - Øygarden ungdomsskule – Fisketurbin
Elevane undersøkjer korleis ein kan hauste energi ved hjelp av oppdrettsfisk sine sirkulære rørsler i merd. Dei ser på innovative måtar å utnytte rørsleenergi i havbruket. - Foldnes skule, 7A – Redesign
Elevane jobbar med redesign av gamle klede og sko. Dei syr om og lagar noko nytt, inspirert av Jenny Skavlan sin stil. - Foldnes skule, 7B – Berekraftig mat
Elevane presenterer mat som er berekraftig, med fokus på kortreiste og miljøvenlege alternativ. - Foldnes skule, 5B – Sneakers FIX
Elevane utforskar korleis ein kan fixa sneakers. - Spildepollen skule, 5. steg – Vatn i ulike fasar
Elevane forskar på vatn i ulike fasar ved hjelp av partikkelmodellen og eksperiment. Dei ser på korleis vatn endrar seg mellom fast, flytande og gassform. - Sotra vidaregåande skule, studiespesialisering 2. klasse – Teknologisk produkt og logging av måledata
Elevane utviklar eit teknologisk produkt i form av ein bil styrt med mikro-kontrollar og steppermotorar. Dei loggar akselerasjon og bereknar høgda til ein kruttrakett.
Prisar
Mest innovative stand: Det som blir vist fram må ha eit realiseringspotensial. Vidare er vurderinga basert på kreativitet, innovasjon, nytte og realisme.
Best utforma stand: Vurderinga er basert på tema, utforming og oppsett. Om standen er visuell fin og om den fangar merksemda, vil og telle positivt.
Mest publikumsvenlege stand: Vurderinga er basert på i kva grad publikum blir involvert og engasjert. Kan publikum lage ting eller prøve ut ting? Kan publikum ta del i konkurranser?
Arrangementet er eit samarbeid mellom Vest Næringsråd, Sartor Storsenter, Sotra vgs og Øygarden kommune.